Stap 1: ophalen nieuwe handtekening
De nieuwe digitale handtekening om oorsprongsdocumenten te tekenen is al voor u aangemaakt in de applicatie OSD. U moet het nog slechts ophalen en tegelijk een wachtwoord ervoor kiezen.
Als u al ingelogd bent kunt in het hoofdscherm rechtsboven op account drukken en daarna links op signing certificates. Of u drukt op de volgende link https://osd.nl/account/certificate.
U ziet nu uw nieuwe certificaat bovenaan staan:
Druk op de knop RETRIEVE NEW CERTIFICATE om uw nieuwe certificaat op te halen. U moet nu eerst een wachtwoord opgeven voor uw nieuwe handtekening. Als
Het wachtwoord dat u gaat opgeven mag u niet vergeten want het kan nooit aangepast worden zoals bijvoorbeeld het wachtwoord waarmee u inlogt in OSD.
Als u al digitale handtekening had mag hetzelfde password weer gebruiken. Dat raden we ook aan om te voorkomen dat u uw wachtwoord vergeet.
Het wachtwoord moet minimaal een hoofd- en kleine letter bevatten naast een getal en een speciaal karakter zoals ~_-+=!@#\$/%^&*(),.?:{}|<>
Kies een een wachtwoord voor de nieuwe digitale handtekening en bevestig uw password door het nogmaals in te vullen en druk daarna op RETRIEVE.
Stap 2: aanmelden nieuwe handtekening bij uw Kamer
U heeft nu een digitale handtekening om oorsprongsdocumenten te tekenen maar uw Kamer van Koophandel weet nog niet dat deze ook bij uw persoon en het bedrijf waar u werkt hoort. Daarom moet de zogenaamde publieke sleutel worden aangemeld bij de KvK.
In de applicatie OSD van oorsprongsdocumenten.nl kan dat met 1 druk op de knop:
Druk op de knop SEND PUBLIC KEY en uw nieuwe handtekening is per mail onderweg naar uw Kamer. U ontvangt een kopie van deze mail.
Stap 3: wachten tot de Kamer uw aanmelding bevestigt
Zodra u een mail ontvangt van de Kamer van Koophandel dat uw nieuwe digitale handtekening is geregistreerd kunt u tekenen met de nieuwe handtekening. Tot die tijd moet u tekenen met het oude handtekening.
Opmerkingen